Pentru Iași și întreaga regiune a Moldovei, introducerea unor trenuri moderne ar însemna o îmbunătățire a calității vieții
Doresc să abordez o problemă de maximă importanță pentru viitorul transportului feroviar în România. Recent, am asistat la un eșec major în cadrul Ministerului Transporturilor, referitor la anularea contractului semnat cu PESA pentru achiziția a 62 de trenuri de scurt parcurs – un pas esențial în modernizarea flotei feroviare naționale.
Această situație nu doar că pune în pericol progresul semnificativ planificat pentru infrastructura noastră feroviară, dar ridică și serioase întrebări privind capacitatea instituțiilor statului de a gestiona proiecte de o asemenea anvergură.
Eforturile de modernizare a transportului feroviar sunt vitale pentru asigurarea unui trai decent pentru cetățenii noștri și pentru promovarea unei mobilități sustenabile în întreaga țară.
Este de neînțeles cum, în ciuda aprobării inițiale a CNSC și în urma unei investiții estimate la peste 3 miliarde lei, ne găsim în situația de a pierde acest contract crucial din cauza contestațiilor și deciziilor judecătorești. Mai mult, acest caz nu este izolat, având în vedere că o situație similară s-a întâmplat și cu contractul pentru alte 20 de trenuri de lung parcurs.
În lumina acestor evenimente, am adresat o interpelare domnului Ministru al Transporturilor, Sorin Mihai Grindeanu, solicitând clarificări și acțiuni concrete pentru depășirea acestei crize. Este imperativ să înțelegem strategiile de reevaluare, planurile de rezervă și, cel mai important, cum intenționează Ministerul Transporturilor să asigure continuitatea și eficiența modernizării transportului feroviar în România.
Mai mult, trebuie să ne asigurăm că finanțările alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență, în special pentru proiectele inovatoare precum introducerea trenurilor pe hidrogen, nu sunt compromise. Aceste proiecte reprezintă o șansă unică de a plasa România pe harta europeană a sustenabilității și inovației în transportul feroviar.
În încheiere, doresc să subliniez că această situație nu este doar o problemă administrativă sau contractuală – este o problemă care afectează viața de zi cu zi a cetățenilor noștri și viitorul sustenabilității în România. Avem datoria să monitorizăm și să intervenim atunci când proiectele esențiale naționale sunt în impas.
În plus, doresc să evidențiez importanța crucială a acestei investiții pentru regiunea Moldovei și, în special, pentru orașul Iași. Modernizarea transportului feroviar este o necesitate la nivel național și un imperativ regional, care poate transforma în mod fundamental accesibilitatea, mobilitatea și dezvoltarea economică în această zonă a țării. Pentru Iași și întreaga regiune a Moldovei, introducerea unor trenuri moderne, eficiente și sustenabile ar însemna o îmbunătățire a calității vieții cetățenilor și un impuls semnificativ pentru atragerea investițiilor, turism și, în ultimă instanță, pentru conectivitatea cu restul României și Europa. Acest proiect de modernizare feroviară reprezintă o piatră de temelie pentru viitorul prosper pe care îl dorim pentru Moldova, un viitor în care mobilitatea nu mai reprezintă un obstacol, ci un vector de creștere și oportunitate. Prin urmare, este esențial să acționăm cu rapiditate și determinare pentru a depăși impasul actual și a relua cu succes drumul pentru modernizarea transportului feroviar.
În încheiere, doresc să subliniez că această situație nu este doar o problemă administrativă sau contractuală – este o problemă care afectează viața de zi cu zi a cetățenilor noștri și viitorul sustenabilității în România. Avem datoria să monitorizăm și să intervenim atunci când proiectele esențiale naționale sunt în impas..