A82 - Alexandru Muraru, candidat la alegerile Europarlamentare

Dezvoltarea infrastructurii este un pilon esențial în modernizarea și eficientizarea economiei regionale, iar în contextul românesc, Autostrada Unirii (A8) este un proiect de o importanță capitală. Aceasta este destinată să unească Târgu Mureș de Iași și Ungheni, traversând inima Moldovei și promițând să devină un coridor vital pentru dezvoltarea și integrarea regională.

Cu toate acestea, progresul în realizarea acestei autostrăzi a fost întârziat semnificativ, mai ales în sectorul montan, unde tergiversările riscă să afecteze nu doar economia locală, dar și accesul la fonduri europene esențiale.

A83 - Alexandru Muraru, candidat la alegerile Europarlamentare

Autostrada A8, cunoscută și sub numele de Autostrada Unirii, este mai mult decât o simplă arteră de transport. Aceasta este concepută să stimuleze dezvoltarea economică a unei regiuni istoric marginalizate în ceea ce privește investițiile în infrastructură majoră.

Prin conectarea directă a regiunii Moldovei cu restul țării și Europa, A8 are potențialul de a facilita comerțul, de a atrage investiții și de a îmbunătăți mobilitatea forței de muncă.

Problemele și provocările sectorului montan

Unul dintre cele mai problematice segmente ale autostrăzii este sectorul montan, care cuprinde loturile de la Sărățeni la Pipirig.

Mai exact, vorbim de loturile Sărățeni – Joseni (32 km), Joseni – Ditrău (15 km), Ditrău – Grințies (37 km) și Grințies – Pipirig (34 km).

Aprobările tehnico-economice și studiile de audit pe siguranța rutieră pentru aceste loturi au fost finalizate, însă procedurile de achiziție publică pentru serviciile de proiectare tehnică și execuție a lucrărilor sunt marcate de întârzieri inexplicabile. Această stagnare nu numai că întârzie proiectul în ansamblu, dar riscă și pierderea finanțărilor europene prevăzute pentru acest scop.

A85 - Alexandru Muraru, candidat la alegerile Europarlamentare

Implicațiile economice și sociale. Ministerul Transporturilor trebuie să miște lucrurile!

Impactul economiei Moldovei din cauza acestor întârzieri este semnificativ. Fără o rețea de transport eficientă, regiunea rămâne izolată, ceea ce descurajează investițiile și limitează oportunitățile de afaceri. Autostrada A8 este esențială pentru a sprijini economia locală, nu doar prin crearea de noi locuri de muncă în timpul construcției, dar și prin facilitarea unui mediu mai competitiv și conectat post-finalizare.

Pentru a depăși aceste provocări, este crucial ca responsabilii de la nivelul Ministerului Transporturilor și al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să adopte o abordare mai proactivă și transparentă.

Comunicarea clară cu publicul și stakeholderii, finalizarea rapidă a procedurilor de achiziție și începerea lucrărilor sunt pași necesari pentru a asigura că proiectul nu doar că își va atinge obiectivele, dar va fi și un exemplu de gestionare eficientă a resurselor și oportunităților oferite de Uniunea Europeană.

A84 - Alexandru Muraru, candidat la alegerile Europarlamentare

Autostrada Unirii (A8) nu este doar o necesitate logistică; este un simbol al aspirațiilor de dezvoltare și progres ale Moldovei

Este imperativ ca toate părțile implicate să recunoască urgența și importanța acestui proiect, să depășească obstacolele birocratice și să își asume responsabilitatea pentru finalizarea sa.

În calitate de deputat al Circumscripției electorale Nr. 24 Iași, voi continua să monitorizez îndeaproape progresul acestei inițiative vitale și să mă asigur că vocea regiunii Moldova este auzită și respectată în toate fazele de implementare ale Autostrăzii A8.

Este esențial pentru viitorul economic și social al Moldovei ca acest proiect să fie realizat cu succes și într-un mod care reflectă nevoile și speranțele cetățenilor săi.